CFCL diversifică programele de formare profesională continuă

Departamentul Educație timpurie și Învățământ primar din cadrul Centrului de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” a organizat pentru cadrele didactice înscrise la programele de formare profesională continuă Pedagogie preșcolară și Pedagogie în învățământul primar un atelier care a pus în dezbatere Aspectele incluziunii educaționale a copiilor cu autism.

Invitatul special al activității, Olga Guzun, directorul Centrului „SOS Autism”, a vorbit publicului despre experiențele personale și pașii parcurși în sistemul educațional fiind în rol de părinte al unui copil cu autism. De asemenea, a abordat practicile implementate în scopul reabilitării copiilor cu autism prin terapii de stimulare psiho-senzorio-motorie. Referire a făcut și la Terapia ABA care are scopul de a crește numărul comportamentelor utile și de a diminua numărul comportamentelor dăunătoare ce afectează învățarea.

Pentru a ajuta cadrele didactice, dar și părinții, să se implice eficient în integrarea socială, școlară și familială a acestora, Olga Guzun le-a vorbit despre tulburările neurologice de dezvoltare care afectează comunicarea și interacțiunea socială. Iar pentru o incluziune reușită, a propus un șir de recomandări care ar include și utilizarea planurilor, programelor individuale concepute în baza abilităților depistate la copilul cu autism.