Departamentul Educație Timpurie și Învățământ Primar din cadrul Centrului de Formare Continuă al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” a organizat pentru formabilii de la programul Pedagogie Preșcolară un atelier în care au fost prezentate etapele de proiectare și elaborare a testelor de evaluare.
Ghidați fiind de Viorica Istrati, director și metodist la Instituția de Educație Timpurie Pănășești, Strășeni, cadrele didactice au descoperit resurse și instrumente digitale care pot fi aplicate cu succes în evaluarea copiilor. De asemenea, au învățat să utilizeze diverse instrumente digitale în procesul de transformare a fișei de evaluare în format fizic într-o fișă digitală pentru preșcolari.
Referindu-se la etapele de elaborare a testului, formatoarea a venit cu recomandarea ca fiecare educator, întâi de toate, să își aleagă domeniul de activitate/dezvoltare, să-și stabilească indicatorii vizați, să-și aleagă varianta potrivită de itemi (obiectivi, semiobiectivi, subiectivi), să-și elaboreze itemii, să stabilească cuantificarea răspunsurilor. Pentru a facilita procesul de lucru Viorica Istrati a explicat ce este un item și de câte tipuri poate fi acesta.