Educație Incluzivă la Liceul Teoretic „Alexei Mateevici” din Cricova

Centrul de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău își continuă angajamentul de a asigura formarea profesională de înaltă calitate pentru cadrele didactice din întreaga țară. În cadrul Programului Național „Investim în Profesori”, inițiat de Ministerul Educației și Cercetării, formatorii centrului au ajuns la Liceul Teoretic „Alexei Mateevici” din Cricova, pentru a sprijini implementarea educației incluzive.

Sub îndrumarea formatoarelor Tatiana Lungu și Inga Grosu, sesiunile desfășurate au oferit o abordare aprofundată a conceptelor și practicilor esențiale ale educației incluzive. Cadrele didactice din Cricova au fost ghidate și sprijinite în demersurile lor de a crea un mediu educațional care să valorifice și să integreze diversitatea.

Tematica principală a fost explorată prin ateliere interactive, discuții de grup și studii de caz, oferindu-le profesorilor ocazia să împărtășească experiențe și să dezvolte strategii practice pentru asigurarea unui mediu de învățare accesibil tuturor elevilor, indiferent de diferențele lor culturale, socio-economice sau de abilități.

Activitățile au evidențiat, de asemenea, importanța colaborării dintre profesori, părinți și comunitate, pentru a crea un spațiu educațional în care fiecare elev să se simtă valorizat și respectat. Formatoarele au inspirat participanții să adopte o viziune deschisă, subliniind faptul că diversitatea este un pilon esențial al unei comunități puternice și unite.

Incluziunea nu este doar un ideal, ci reprezintă fundamentul pe care construim comunități solide, echipe puternice și o societate mai bună pentru toți. Centrul de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău își va continua misiunea de a investi în viitorul educației, promovând valori fundamentale precum respectul, echitatea și diversitatea, în instituții de prestigiu precum Liceul Teoretic „Alexei Mateevici” din Cricova.