În cadrul Programului Național „Investim în Profesori”, ediția pentru educatori, inițiat de Ministerul Educației și Cercetării, Centrul de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău a desfășurat, recent, un program de formare profesională continuă cu participarea educatorilor de la Instituția de Educație Timpurie nr. 6 „Mărțișor” din orașul Sângerei.
Programul a inclus o serie de instruiri susținute de formatoarea Natalia Caraiani, care au abordat teme esențiale precum „Necesitățile copilului de vârstă timpurie” și „Dezvoltarea holistică a copiilor prin diverse tipuri de activități în IET”. Scopul acestor sesiuni a fost de a răspunde nevoilor educațional-cognitive ale copiilor mici și de a susține dezvoltarea lor integrată prin metode educaționale inovatoare și eficiente. Formările au fost concepute pentru a oferi educatorilor instrumente practice și strategii adaptate contextului educațional actual, cu accent pe promovarea unei educații centrate pe copil și adaptate diversității nevoilor individuale ale acestora.
Tematica sesiunilor a fost orientată către dezvoltarea competențelor educatorilor în domenii cheie, cum ar fi personalizarea învățării și implementarea activităților stimulative care sprijină atât dezvoltarea cognitivă, cât și socio-emoțională a copiilor. Participanții au explorat tehnici de învățare bazate pe joc și metodologii moderne de evaluare, menite să îmbunătățească interacțiunea educativă și să promoveze un mediu de învățare incluziv și stimulativ.
Implicarea activă a Centrului de Formare Continuă și Leadership subliniază angajamentul Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău de a promova excelența educațională și de a sprijini dezvoltarea continuă a profesionalismului în domeniul educației. Aceste inițiative contribuie în mod semnificativ la îmbunătățirea calității educației timpurii și la susținerea educatorilor în eforturile lor de a oferi o educație de înaltă calitate copiilor.