CFCL la evenimentul internațional dedicat comunităților de practică eBelong

CFCL la evenimentul internațional dedicat comunităților de practică eBelong

Vineri, 5 mai, 2023, Viorica Andrițchi, directorul Centrului Formare Continuă și Leadership al Universității de Stat „Ion Creangă” și Tatiana Verdeș, șeful Departamentului Educația adulților și Dezvoltare personală au participat la evenimentul internațional Academic Communities of Practice in the Context of new EU Alliances dedicat comunităților de practică eBelong.

Scopul primordial al evenimentului organizat de Centrul de Învățare al Universității din București, România este constituirea unei comunități de practică care să faciliteze colaborarea în cadrul unor noi proiecte de parteneriat.

Pentru a-și prezenta experiențele de colaborare în proiectul eBelong, la ședința plenară au fost invitați reprezentanți ai Aix-Marseille Université (Franța), Universidad Autonoma de Madrid (Spania), Stockholms Universitet (Suedia), National and Kapodistrian University of Athens (Grecia), Eberhard Karls Universität Tübingen (Germania), Sapienza Università di Roma (Italia), Universitatea din București (România).

Menționăm că obiectivele proiectului eBelong sunt axate pe identificarea exemplelor de practică care ar putea îmbunătăți procesul de predare și învățare în timpul utilizării instrumentelor digitale și crearea condițiilor pentru implicarea emoțională a beneficiarilor procesului de învățare online. La fel, se urmărește furnizarea unei structuri de transformare și adaptare a serviciilor de suport în învățare, cu o concentrare deosebită asupra grupurilor vulnerabile dar și crearea instrumentelor necesare dezvoltării unui sentiment de apartenență în contextul comunităților de învățare virtuală.

Acțiunile proiectului vizează profesorii din universitățile partenere care predau cursuri online, în special cei ce dețin competențe digitale minime sau o capacitate limitată de transfer a predării eficiente în mediul online. De asemenea și studenții, care învață online și care au nevoie să dezvolte un sentiment de apartenență, în special cei din grupuri vulnerabile.