Managementul stresului, în vizorul Departamentului Educația Adulților și Dezvoltare Personală

Un atelierul tematic cu genericul „Managementul stresului”, organizat de Departamentul Educația Adulților și Dezvoltare Personală din cadrul Centrului de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă”, s-a desfășurat în format online pe 29 septembrie curent. Evenimentul a fost gestionat de formatorul și psihoterapeutul Inga Platon, dr., lect.univ., făcând parte din șirul modulelor tematice de formare continuă gratuite.

Atelierul s-a axat pe partea teoretică a tematicii abordate, cea practică urmând să fie experimentată în data de 5 octombrie a.c., de asemenea în cadrul unei întruniri online. De remarcat că Programul „Managementul stresului” este unul de dezvoltare personală, fiind adresat specialiștilor, dar și doritorilor de a-și îmbunătăți calitatea vieții prin gestionarea eficientă a problemelor generate de anxietate și alte provocări de acest gen, precum și prin aplicarea unor metode și tehnici de diminuare a stresului.

Astfel, în cadrul workshop-ului au fost analizate o serie de strategii utile legate de atenuarea epuizării nervoase, precum și de însușirea unor mijloace de prevenire a factorilor de stres. De asemenea, partea teoretică a cuprins studierea unor cauze și efecte în domeniu, o atenție aparte fiind acordată identificării formei și nivelului propriu de stres, în vederea depășirii riscurilor ce țin de această sferă.

După care participanții au avut ocazia să ia cunoștință de necesitatea parcurgerii unor pași pentru a-și asigura o viață de calitate: a cunoaște însemnele stresului și a depăși formele acestuia, a învinge epuizarea profesională etc.

În continuare s-a discutat despre efectele stresului asupra organismului prin prisma concepției elaborate în 1929 de fiziologul american Walter Cannon, numită succint reacția „luptă sau fugi”. Pe final, întru evitarea unor consecințe maladive pentru organism ca urmare a stresului, s-a vorbit despre importanța unor exerciții de reflecție și de dezvoltare a nivelului conștiinței, cu sublinierea rolului igienei mintale și a stării afective.