Departamentul Educația adulților și Dezvoltare personală din cadrul Centrului de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” a organizat două ateliere gratuite, în care, Inga Platon, doctor în psihologie, lector universitar, psihoterapeut, a abordat „Rezolvarea eficientă a conflictului”. Activitățile, desfășurate la 9 și 10 noiembrie, au oferit șansa participanților de a descoperi informații utile în vederea dezvoltării rezilienței la situații conflictuale din punct de vedere psihologic.
În cadrul primului atelier formatoarea a vorbit despre natura, etimologia, semnificația termenului de „conflict”, despre dimensiunea psihosocială, cauzele, dinamica și etapele conflictului. De asemenea, a precizat faptul că atunci când vrem să înțelegem subiectul, trebuie, inițial, să ne înțelegem pe noi înșine și să ne amintim ce strategii aplicăm, de obicei, în asemenea situații. Pentru a facilita procesul de identificare, a propus participanților teste și exerciții de autodiagnosticare.
În al doilea atelier psihologul a vorbit despre diminuarea efectelor emoționale rămase în urma conflictelor, despre cum să rămânem echilibrați și să nu intrăm în stări de afect, deoarece conflictul este o prezență cotidiană, mai ales în viața unui adult. Așa cum accentuează dna Platon, de fiecare dată când dorim să ne revendicăm anumite drepturi sau să trecem la următoarea etapă de dezvoltare personală, va trebui să intrăm în conflict, iar metodele pot fi atât distructive cât și constructive. De aceea, e neapărat să nu ne epuizăm toate resursele interne fiindcă prețul va fi sănătatea.
Formatoarea a evidențiat faptul că multe conflicte se dezvoltă din presupunerea legată de ceea ce ar putea să se întâmple, din cauza interpretării imaginative și este important să ne verificăm propriul filtru mintal și filtrul mintal al celeilalte persoane. Formatoarea a ținut să menționeze faptul că un comportament în conflict poate avea două roluri: distructiv-competitiv și constructiv-cooperant. Primul exprimă conflictul prin emoții implicate și satisfacerea nevoilor. Acțiunile acestuia pot îmbrăca o largă diversitate de manifestare, de la încercarea de a face ceva în dezavantajul altuia la exercitarea puterii, apoi la violență și distrugere. Cel constructiv-cooperant are caracterul conciliant, constructiv și prietenos.
Pe parcursul celor două ateliere, auditoriul a fost activ și a oferit diverse reacții bazate pe exemple din viața personală.
La programul „Rezolvarea eficientă a conflictului” au participat peste 350 de persoane.
Reamintim că participanții vor beneficia de certificat cuantificat în 1 credit.