Peste 200 de cadre didactice din Republica Moldova și România au participat la un atelier metodologic axat pe educația pentru mediu prin învățare situațională. Evenimentul a avut loc pe 22 ianuarie 2024 și a fost organizat de Departamentul Educație timpurie și Învățământ primar din cadrul Centrului Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă”.
În cadrul atelierului formatoarea Dr. Angela Teleman, conferențiar universitar, a abordat subiectul necesității schimbărilor profunde și transformatoare pentru sprijinirea durabilității și tranziției verzi. Dna Teleman a subliniat importanța consolidării competențelor legate de sustenabilitate în contextul inițiativei Uniunii Europene. Participanții au fost îndemnați să contribuie la un viitor ecologic prin adoptarea unor modele de consum eficiente și un stil de viață durabil.
Atelierul a evidențiat faptul că educația ecologică devine din ce în ce mai esențială în trecerea de la conștientizarea problemelor de mediu la acțiuni individuale și colective de protejare a mediului. S-a subliniat faptul că învățarea situațională este crucială pentru a forma o înțelegere profundă și responsabilă a elevilor cu privire la impactul comportamentului lor asupra mediului.
Participanții au aplicat recomandările metodologice pentru integrarea conținuturilor de educație pentru mediu în cadrul disciplinei Științe, într-un context de învățare situațională bazat pe construirea demersurilor situaționale, axate pe activități din viața reală, pentru a spori adaptabilitatea și promovarea conștientizării asupra importanței protejării mediului înconjurător.