Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău a fost gazda Conferinței Științifice Internaționale „Știință și Educație: Noi Abordări și Perspective”. Evenimentul, desfășurat în format mixt, a reunit specialiști din Republica Moldova, România, Ucraina, SUA, Franța, Italia, Polonia și Marea Britanie, astfel, creându-se o platformă pentru discuții despre provocările și realizările actuale, precum și despre direcțiile viitoare de dezvoltare din domeniile sociale, umaniste, exacte, naturale și artistice.
Elizaveta Globa, bibliotecar principal al Sălii de Lectură din cadrul Centrului de Formare Continuă și Leadership, a susținut o prezentare cuprinzătoare în cadrul secțiunii organizate de Biblioteca Științifică a UPSC, cu genericul Rolul bibliotecii universitare în promovarea științei deschise. Dumneaei a evidențiat importanța promovării valorilor și principiilor științei deschise în comunitatea academică și societate în ansamblu. Referire a făcut și la una dintre recomandările semnificative ale UNESCO care se referă la principiile directive ale Științei Deschise, ce includ: transparența, controlul, critica și reproductibilitatea. Doamna Globa a vorbit despre promovarea transparenței în toate etapele cercetării științifice, cu scopul de a consolida rezultatele acesteia și de a spori impactul societal al științei. De asemenea, a accentuat cât e de importantă egalitatea de șanse, care asigură ca toți cei interesați din comunitatea științifică, indiferent de locație, naționalitate, rasă, vârstă, gen, limbă, religie, dizabilitate, etnie, cu statut de emigrant sau alte motive, să profite de șanse egale de acces, contribuție și beneficii depline la toate publicațiile științifice. Aceste principii sunt esențiale pentru consolidarea unei culturi a științei deschise și a unei colaborări globale mai eficiente în domeniul cercetării.
Menționăm că în secțiunea BȘ au participat circa 100 de persoane din Republica Moldova și România. Participanții s-au arătat interesați de gama variată de tematici, reflectând aspecte esențiale ale domeniilor științei, educației, biblioteconomiei și științelor informării.