Departamentul Educație timpurie și Învățământ primar din cadrul Centrului de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău a desfășurat recent sesiunea de susținere a tezelor de recalificare la programele de formare profesională continuă în Pedagogie preșcolară și Pedagogie în învățământul primar, finanțate de Ministerul Educației și Cercetării.
Peste 300 de candidați și-au prezentat lucrările în fața comisiilor de evaluare formate din: președinții: dr. Ludmila Samanati și dr. Silvia Șpac; vicepreședinții: dr. Natalia Carabet, conf. univ. și dr. Angela Teleman, conf. univ.; membrii: dr. Natalia Melnic, lect. univ. și dr. Nadejda Baraliuc, lect. univ.; secretarii: Elena Minciună și Aliona Lupanciuc.
Programele urmăresc formarea competențelor profesionale necesare pentru a activa ca specialiști competitivi pe piața muncii. Scopul acestora este de a asigura formarea unui sistem de competențe profesionale care să permită beneficiarilor să răspundă cerințelor pieței muncii la nivel național și internațional. Obiectivele includ dezvoltarea competențelor transversale și specifice, valorificarea tehnologiilor moderne și compatibilizarea cu programele europene. Absolvenții programului Pedagogie în învățământul primar sunt pregătiți pentru a deveni profesori în învățământul primar, competenți în utilizarea metodologiilor moderne și capabili să se adapteze la tendințele educaționale actuale. Cei de la Programul Pedagogie Preșcolară au obținut calificări pentru a activa ulterior ca: educator puericultor, educator în învățământul preșcolar și profesor în învățământul preșcolar.
Felicităm toți candidații pentru realizările lor și le urăm succes în viitoarele lor cariere profesionale, fiind încrezători că aceștia vor aduce o contribuție semnificativă în educația timpurie și învățământul primar.
Acest eveniment reprezintă un pas important în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și reflectă angajamentul Centrului de Formare Continuă și Leadership de a promova excelența în educație și a contribui activ la formarea unor specialiști de înaltă calitate în domeniul educațional.