La data de 12 octombrie 2024, la Gimnaziul Cenac, Cimișlia a fost desfășurată o sesiune de instruire dedicată dezvoltării inteligenței emoționale a profesorilor. Aceasta a fost organizată de Centrul de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, în cadrul Programului Național „Investim în Profesori,” inițiat de Ministerul Educației și Cercetării.
Atelierul, condus de conf. univ. dr. Tatiana Verdeș, a avut drept obiectiv principal sprijinirea profesorilor în crearea unor relații autentice cu elevii, printr-o gestionare eficientă a emoțiilor și dezvoltarea unui mediu educațional pozitiv și incluziv. „Un profesor care își dezvoltă inteligența emoțională nu doar predă, ci construiește legături profunde cu elevii, creând astfel o educație care transcende notele din catalog,” a subliniat dr. Verdeș.
Formarea a inclus activități practice menite să ajute profesorii să înțeleagă și să gestioneze mai bine comportamentele și emoțiile elevilor, punând accent pe comunicarea deschisă și empatia în clasă. Aceste competențe sunt esențiale într-o educație modernă, în care abilitățile emoționale și sociale sunt la fel de importante ca performanțele academice.
Inteligența emoțională, un concept tot mai important în educația contemporană, reprezintă capacitatea de a recunoaște, înțelege și gestiona atât propriile emoții, cât și ale celorlalți. În contextul educațional, aceasta ajută profesorii să construiască relații mai puternice cu elevii, să identifice nevoile lor emoționale și să creeze un mediu de învățare sigur și motivant. Profesorii care dezvoltă aceste abilități nu doar îmbunătățesc performanțele academice, dar contribuie și la formarea unor elevi echilibrați emoțional, capabili să facă față provocărilor sociale și personale.
Programul „Investim în Profesori” se adresează cadrelor didactice din întreaga țară și este una dintre cele mai importante inițiative ale Ministerului Educației și Cercetării pentru îmbunătățirea calității educației. Centrul de Formare Continuă și Leadership joacă un rol crucial în implementarea acestor sesiuni, contribuind la transformarea sistemului educațional prin formarea unor profesori capabili să integreze o abordare holistică în educația tinerelor generații.