Centrul Republican de Dezvoltare a Învățământului Profesional (CRDÎP), parte a Centrului de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, a organizat, în perioada 29 – 31 octombrie 2024, un program de formare profesională continuă pentru cadrele didactice din Centrul de Excelență în Medicină și Farmacie „Raisa Pacalo”. Programul „Aspecte ale managementului calității în cadrul instituțiilor VET”, a avut drept scop consolidarea competențelor cadrelor didactice implicate în educația profesională tehnică.
Deschiderea sesiunii de formare a avut loc la sediul CEMF, unde formatorii au avut ocazia să viziteze laboratoarele și sălile dotate cu tehnologie modernă și mulaje, esențiale pentru pregătirea profesioniștilor din domeniul medical. Ulterior, Octavian Vasilache, șeful CRDÎP, a prezentat informații fundamentale despre managementul calității, concentrându-se pe elementele esențiale din instituțiile de învățământ profesional. Discuția a vizat, de asemenea, principiile fundamentale ale calității și factorii care influențează educația, oferind participanților o bază teoretică solidă.
În a doua zi a programului, Elena Boaghi, șef al Comisiei de Evaluare Internă a Asigurării Calității de la Colegiul „Alexei Mateevici”, a împărtășit experiența sa practică printr-o discuție interactivă despre implementarea calității în educație. Participanții au avut ocazia să compare practici și să înțeleagă importanța evaluării cadrelor didactice prin feedback-ul elevilor. Dna Boaghi a făcut referire la documentele reglatorii și la elementele esențiale ale sistemului de management al calității, evidențiind măsurile necesare pentru creșterea satisfacției beneficiarilor.
Dr. Natalia Melnic, lector universitar, a susținut o sesiune dedicată managementului timpului, abordând atât cadrul teoretic, cât și tehnicile de gestionare a timpului. Aceasta a implicat participanții în exerciții practice menite să le conștientizeze eficiența utilizării timpului. Doamna Melnic a subliniat importanța unei gestionări eficiente a timpului în educație, evidențiind cum aceasta poate contribui la îmbunătățirea performanțelor cadrelor didactice și ale elevilor. A prezentat studii de caz relevante și exemple concrete de aplicare a diverselor tehnici în activitatea didactică. Participanții au apreciat oportunitatea de a învăța metode utile și aplicabile în activitățile lor zilnice, contribuind astfel la o organizare mai eficientă a orelor de curs și la creșterea calității procesului educațional.
Programul a continuat în a treia zi cu o discuție moderată de Octavian Vasilache despre importanța planului de dezvoltare strategică în instituțiile VET, subliniind necesitatea implicării elevilor în acest proces. Acesta a prezentat exemple de bune practici în implementarea acestor planuri și a discutat despre modul în care feedback-ul din partea elevilor poate îmbunătăți calitatea educației și managementul instituțional. De asemenea, a abordat strategii pentru integrarea viziunii și misiunii instituției în planurile de dezvoltare, evidențiind faptul că o abordare colaborativă și participativă este esențială pentru succesul inițiativelor de dezvoltare.
Acest program reprezintă un pas semnificativ în sprijinul dezvoltării profesionale continue a cadrelor didactice și în asigurarea unei educații de calitate în domeniul VET, demonstrând angajamentul CFCL față de excelență și inovație în educație.










