Proiectul național „Investim în educatori” a ajuns în raionul Telenești

Raionul Telenești a găzduit recent o nouă etapă a Programului Național „Investim în educatori”, derulat de Centrul de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău. Activitățile au vizat formarea continuă a cadrelor didactice din instituțiile de educație timpurie din localitățile Bulboaca, Roșcana, Țânțăreni și Todirești.

La sesiunile de formare au participat două grupe de educatori. Prima grupă a reunit cadre didactice de la IET „Romanița”, IET „Plopușor” și IET „Scufița Roșie” din satul Bulboaca, și, respectiv, din satul Roșcana, sub coordonarea locală a dnei Elena Roșca. A doua grupă au constituito educatorii Grădiniței-creșă „Andrieș”, ai Grădiniței „Romanița”, precum și din satele Țînțăreni și Todirești, coordonați la nivel local de Violeta Spînu.

Formatorii care au asigurat buna desfășurare a sesiunilor au fost: Nadejda Baraliuc (dr., lect. univ.), Cebanu Lilia și Teleman Angela (dr., conf. univ.), Iulia Racu (dr. hab., prof. univ.), Liuba Carnet (asistent universitar) și Lungu Tatiana (specialist CRAP).

Tematicile abordate în cadrul sesiunilor au cuprins aspecte fundamentale pentru îmbunătățirea calității procesului educațional. S-a pus accent pe promovarea stării de bine a copilului, precum și pe dezvoltarea inteligenței emoționale și menținerea echilibrului emoțional al educatorilor, aspecte esențiale pentru crearea unui mediu educațional sănătos și sigur. De asemenea, s-au discutat metode practice pentru stimularea mecanismelor cognitive, reglatorii și energizante, specifice copiilor cu vârste între 2 și 7 ani, în vederea susținerii dezvoltării armonioase a acestora. O atenție deosebită a fost acordată adaptării curriculumului la nevoile individuale ale fiecărui copil, precum și proiectării eșalonate a activităților educaționale, pentru o planificare coerentă și eficientă. În plus, temele au inclus educația sensibilă la gen, importanța unei comunicări eficiente cu părinții și rolul consilierii educaționale pentru copiii cu cerințe speciale, astfel încât procesul instructiv-educativ să fie incluziv și adaptat diversității din grădinițe.

Mulțumim tuturor celor implicați în organizarea și desfășurarea acestei etape a programului – formatorilor, coordonatorilor locali și educatorilor participanți – pentru dedicarea și implicarea activă în consolidarea calității educației timpurii în raionul Telenești.