CFCL – punct de interferență între schimburile de experiență naționale

CFCL – punct de interferență între schimburile de experiență naționale

Ședința Seminarului republican al profesorilor de fizică desfășurat on-line, la 12 ianuarie, de Centrul Formare Continuă și Leadership alUniversității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” a întrunit peste 120 de pedagogi din țară.

Cele două prezentări au generat discuții și au atins subiecte mai sensibile în remanierea cărora s-a implicat moderatorul evenimentului, Viorel Bocancea, formator CFCL, doctor, conferențiar universitar.

În cadrul ședinței s-a produs un schimb de experiență realizat prin prezentări minuțioase și practice puse la dispoziție de specialiști care activează în școala națională.

Iurie Pușcașu, profesor la Liceul Teoretic „Elena Alistar” din capitală a vorbit despre beneficiile obținute din implicarea elevilor, părinților și a pedagogilor în proiectul internațional STEAM O lume alimentată cu energie regenerabilă, proiect de acțiune și cercetare. Pe interior acesta a creat conexiuni și parteneriate între pedagogi dar și între elevii clasei a XI-a de la Liceul Teoretic „Elena Alistar”, elevii clasei a XI-a de la Liceul Teoretic „Emil Micula” din satul Mereni, raionul Anenii Noi și elevii clasei a VIII-a de la Școala Gimnazială „Miron Costin” din orașul Bacău, România.

Disciplinele vizate în proiect au fost: fizica, chimia, geografia, matematica, educația tehnologică, educația plastică. Prin implicarea elevilor în acest proiect s-a urmărit dezvoltarea interesului pentru științe prin investigarea fenomenelor din diverse domenii în contextul formării competențelor de cercetare și învățare prin colaborare. La fel, s-a mizat pe stimularea interesului de participare în soluționarea problemelor de mediu și sensibilizarea elevilor cu privire la necesitatea utilizării surselor de energie regenerabile pentru a micșora impactul negativ asupra calității mediului școlar și a celui comunitar. Ina Manoli, profesoară la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, or. Floreşti a făcut o demonstrație pas cu pas a strategiilor didactice moderne şi tradiţionale aplicate în cadrul orelor de fizică. Drept instrument de lucru a folosit platforma educațională educatieonline.md și extensia educatieinteractiva.md. Pentru a intra în esența utilizării tuturor instrumentelor propuse de cele două instrumente a fost necesară crearea unui cabinet personal ținându-se cont de toți pașii propuși. Făcând abstracție de toate facilitățile de care poate beneficia un utilizator educatieonline.md și educatieinteractiva.md., doamna profesoară a atenționat participanții la seminar că aici există aplicații nefinalizate, referindu-se la diverse teste sumative, crossworduri. De asemenea, platforma nu permite lucrul cu formulele, astfel este nevoie să le imporți în format fotografie. Iar cel mai mare dezavantaj este legat de faptul că elevului i se dă șansa să rezolve un item până când îi reușește.