La propunerea formabililor ce au completat chestionarul solicitărilor, Departamentul Educația Timpurie și Învățământ Primar din cadrul Centrului Formare Continuă și Leadership al UPSC, a invitat cadrele didactice de la programul de formare profesională continuă, specialitatea Pedagogia Învățământului Primar, la o discuție cu dr., Elena Sochircă, conf. univ., formator în cadrul Clasei Viitorului, UPSC, despre Cum realizăm STEM și STEAM.
Specialista a abordat, primordial, aspectele conceptuale ale STEM/STEAM. Referire a făcut la diverse tipuri de intervenții la nivel de curriculum, conform raportului OECD (2021), care pot diminua decalajul dintre curriculumul actual și nevoi în dependență de: conținuturi și organizare, nevoile elevilor, legătura între discipline și abordarea holistică, autonomia profesorului privind conținuturile, metodele de învățare și evaluare.
Elena Sochircă a explicat relațiile dintre componentele STEM apelând la cadrul conceptual pentru acest tip de învățare. Ulterior a prezentat și câteva modele de colaborare și integrare utilizate de profesori.
De asemenea, a pus în discuție opt criterii specifice pentru Programele STEAM. În vederea unei delimitări concrete a fost nevoie de identificarea unor particularități, elemente, caracteristici care sunt în vigoare într-un program de educație STEAM de calitate. Referire s-a făcut la: curriculum STEAM, practicile de instruirea STEAM, activitățile practice ale elevilor etc. Totodată, au fost scoase în evidență dificultățile întâlnite în acest tip de instruire.