Axați pe crearea unui mediu educațional inclusiv și eficient pentru elevii cu CES

Reprezentanții Organizațiilor Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului din republică au fost invitați să participe, la 7 decembrie 2023, la o nouă sesiune de discuții care a vizat Aspecte privind individualizarea procesului educațional la Limba engleză pentru elevii cu cerințe educaționale speciale. Activitatea a fostmoderată de Tatiana Lungu, director adjunct al Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică.

Prin adoptarea unei abordări individualizate și atente la nevoile specifice ale elevilor cu CES, se poate crea un mediu educațional inclusiv și eficient în procesul de învățare a Limbii Engleze. Fiind crucială pentru elevii cu CES, individualizarea procesului educațional la Limba Engleză constituie asigurarea unei educații adecvate și adaptate nevoilor lor. În acest context este recomandată evaluarea individuală a nevoilor acestor elevi, respectivul pas ajutând la identificarea punctelor forte și a dificultăților specifice legate de învățarea limbii engleze. De asemenea, este importantă planificarea individualizată care include obiective de învățare adaptate, strategii de predare personalizate și metode de evaluare adecvate, dar și resurse, materiale adaptate. Totodată, e importantă comunicare eficientă cu părinții și specialiștii pentru a împărtăși informații, a actualiza progresele și a beneficia de feedback. Pentru a integra sprijin suplimentar acolo unde este necesar este recomandată colaborarea cu psihologii școlari sau terapeuții. Pentru monitorizarea progreselor în mod regulat, este necesară evaluarea continuă și ajustarea planurilor de învățare.

Menționăm că activitatea a fost desfășurată în cadrul Programului de formare „Monitorizarea calității predării limbii engleze” implementat, în perioada septembrie 2023 – iunie 2024, în baza acordului de colaborare dintre Centrul de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău și Corpul Păcii.