150 de cadre didactice de la Centrul de excelență în medicină și farmacie „Raisa Pacalo” din Chișinău au participat la un seminar metodologic organizat de Centrul Republican de Dezvoltare a Învățământului Profesional din cadrul Centrului de Formare Continuă și Leadership al Universității de Pedagogie de Stat „Ion Creangă”. Evenimentul, cu genericul „Bullyingul și Medierea Conflictelor în Procesul Educațional”, a fost organizat la solicitarea participanților, evidențiind importanța și necesitatea abordării fenomenului bullyingului în contextul educațional contemporan.
Pe parcursul a trei zile, cadrele didactice au fost ghidate de experți în domeniu, care au pus în discuție aspecte esențiale ale identificării, prevenirii și soluționării bullyingului. În prima zi, participanții au exersat, ghidați de Violeta Vrabii, dr. conf. univ., identificarea și gestionarea bullyingului, prin stabilirea caracteristicilor fenomenului și dezvoltarea unor strategii de intervenție eficiente. Formatul interactiv a permis participanților să înțeleagă mai bine complexitatea și impactul acestui fenomen în rândul elevilor.
A doua zi a adus în atenție diverse situații de bullying, ilustrate și discutate sub îndrumarea doamnei Vrabii și a invitatei speciale, Ina Voroniuc, psiholog, grad didactic superior. Dumnealor au oferit soluții concrete și modalități de abordare pentru fiecare situație prezentată, încurajând cadrele didactice să fie proactivi în prevenirea și gestionarea cazurilor de bullying în școli.
Seminarul a culminat în a treia zi cu discuții despre medierea conflictelor în procesul educațional, ghidate de formatoarea Tatiana Verdeș, dr., conf. univ. Aceasta a analizat cauzele și etapele conflictului în cadrul mediului educațional, oferind strategii și tehnici de mediere adaptate la specificul acestui domeniu.
Prin participarea la acest seminar metodologic de excepție, cadrele didactice și-au îmbunătățit abilitățile practice și teoretice în identificarea, prevenirea și gestionarea bullyingului și a conflictului, consolidând astfel angajamentul lor pentru un mediu educațional sigur și incluziv.