CFCL a lansat programe de recalificare finanțate de Ministerul Educației și Cercetării

Departamentul Educație Timpurie și Învățământ Primar din cadrul Centrului de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău a dat startul nobilei inițiative, marcând lansarea programelor de recalificare la specialitățile Pedagogie Preșcolară și Pedagogie în Învățământul Primar finanțate de Ministerul Educației și Cercetării.

La evenimentul de inaugurare, Angela Teleman, șef DETÎP, a oferit o prezentare detaliată a obiectivelor și beneficiilor acestor programe, subliniind importanța lor în contextul schimbărilor din domeniul educației timpurii și al învățământului primar. Cu o abordare captivantă și informativă, a fost un ghid sigur și inspirațional pentru participanți, facilitând un dialog constructiv și încurajând interacțiunea între cadrele didactice și experții din domeniu.

Programele au o durată de un an și vor fi cuantificate cu 60 de credite. Numărul impresionant de participanți, 292 la specialitatea Pedagogie Preșcolară și 60 la specialitatea Pedagogie în Învățământul Primar, ilustrează necesitatea și interesul crescut pentru consolidarea competențelor profesionale și personale în acest domeniu.

Prin intermediul acestor programe se urmărește nu doar adaptarea la noile cerințe și contexte, dar și promovarea unei abordări proactive și inovatoare în procesul de învățare și dezvoltare a copiilor.

Un aspect esențial al acestor programe este implicarea unui personal academic de excepție, alcătuit din experți cu merite recunoscute în domeniul educației timpurii și al învățământului primar. Aceștia nu doar că au contribuit la formularea politicii educaționale naționale și la elaborarea curriculei școlare, dar sunt și coautori ai unor metodologii de evaluare și instrumente pedagogice moderne.

Menționăm faptul că toate conținuturile și metodologiile programelor sunt perfect aliniate cu schimbările majore care au avut loc în domeniul educației timpurii și al învățământului primar. Implementarea curriculumului, utilizarea tehnologiilor educaționale și adaptarea la nevoile specifice ale elevilor sunt doar câteva din aspectele abordate în cadrul cursurilor.

Aceste programe de formare profesională continuă nu sunt doar un răspuns la nevoile actuale ale sistemului educațional, ci reprezintă și un pas esențial în asigurarea unui viitor sustenabil și de calitate pentru educație. Prin consolidarea competențelor cadrelor didactice, se creează premisele unei educații mai eficiente și mai adecvate cerințelor societății moderne.