Departamentul Educație Timpurie și Învățământ Primar din cadrul Centrului de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău a organizat sesiuni de formare destinate cadrelor didactice de la Liceul Teoretic „Orizont” – Filiala Ciocana, Chișinău. Activitățile au fost axate pe dezvoltarea și asigurarea calității învățării prin implementarea unor metode inovative, menite să încurajeze implicarea activă a elevilor în procesul educațional.
Cadrele didactice au explorat modalități prin care învățarea poate deveni un proces activ, în care elevii sunt capabili să caute, să prelucreze și să înțeleagă cunoștințele. Discuțiile au subliniat importanța construirii unui traseu cognitiv personalizat, în care elevul se află într-o relație continuă cu cunoștințele sale, contextul în care învață și experiențele anterioare.
În cadrul formării, dr. conf. univ. L. Șofron a susținut sesiunea „Asigurarea învățării constructiviste în procesul educațional”, în care a evidențiat principiile unei învățări constructiviste. Aceste principii plasează elevul în centrul procesului educațional, ajutându-l să își construiască înțelegeri proprii și conexiuni între concepte. Dr. Șofron a ghidat participanții în identificarea unor metode eficiente pentru implementarea acestora în activitățile didactice.
Totodată, dr. conf. univ. Angela Teleman a susținut sesiunea „Eficiența feedback-ului constructiv pentru învățare”, în cadrul căreia a prezentat importanța unui feedback clar, detaliat și obiectiv. Acesta trebuie să susțină dezvoltarea continuă a cadrelor didactice și să contribuie la îmbunătățirea performanței elevilor. Participanții au avut oportunitatea de a exersa metode de oferire a unui feedback constructiv, bazat pe observații precise și pe un dialog de învățare reciprocă între profesori și elevi.
Prin aceste activități, cadrele didactice au avut ocazia să reflecteze asupra propriilor practici educaționale și să aplice noi tehnici de învățare, care să răspundă cerințelor educaționale contemporane. Formarea continuă contribuie astfel la îmbunătățirea constantă a procesului educațional și la formarea unor cadre didactice mai bine pregătite pentru a face față provocărilor din învățământ.