O nouă publicație în domeniul educației timpurii

Lista publicațiilor elaborate în cadrul Departamentului Educație timpurie și Învățământ primar al CFCL include o nouă lucrarea metodologică „Limbaj și comunicare: caracteristici specifice pentru educația timpurie”, un ghid semnat de lectora universitară, dr. Nadejda Baraliuc.

Acest ghid reprezintă un instrument de o valoare practică, destinat în special formabililor de la programul de recalificare profesională Pedagogie preșcolară al Departamentului Educației Timpurii și Învățământ Primar, dar și un suport pentru studenții programelor de licență Pedagogie preșcolară.

Recunoscând importanța fundamentală a limbajului și comunicării în formarea personalității copiilor, în procesul de dezvoltare și în interacțiunile lor sociale, autoarea oferă un cadru teoretic și practic relevant. Ghidul abordează procesul comunicativ din multiple perspective, de la etapele de dezvoltare psihică specifice vârstei preșcolare, la dimensiunile comunicării (verbală, paraverbală și nonverbală), analizând totodată aceste procese în diverse contexte specifice din viața preșcolarilor, precum jocul și rutinele zilnice. În plus, lucrarea se concentrează pe aspectele lingvistice fundamentale pe care copiii le achiziționează, oferind informații esențiale pentru a-i sprijini în formarea și dezvoltarea limbajuluim în preșcolaritate.

Prin îmbinarea fundamentelor teoretice cu exemple practice și sugestii metodologice, ghidul devine un instrument didactic valoros. El nu doar familiarizează viitoarele cadre didactice cu teoriile esențiale, ci le oferă și repere concrete pentru observarea, evaluarea și stimularea competențelor comunicative ale copiilor în mediul educațional.

Felicitări, doamna dr. Nadejda Baraliuc, pentru această realizare, un suport didactic care contribuie la formarea profesională a specialiștilor în educația timpurie și, implicit, la dezvoltarea holistică a copiilor – un succes esențial pentru viitorul lor!